fbpx
Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp

Казват, че във всеки истински любител на кафе има 2 личности – човекът, който е преди да отпие първата си глътка кафе, и човекът, който стават след това.

За хората, които не си представят сутрините без кафе, да се откажеш от този еликсир, е равносилно на малка смърт.

Как реагират телата ни, когато консумацията на кофеин е намалена до нула?

         1. Вероятно е теглото да се промени.

Неочаквана промяна на теглото може да причини стрес за всеки, а отказването от кафето понякога води до това.

Кофеинът действа като засилващ метаболизма агент, което означава, че тялото ви изгаря калории по-ефективно.

Когато спрете да пиете кафе, доставката на кофеин, с която сте свикнали, вече няма да има ефект на горелка за калории и бихте могли да натрупате малко тегло.

Aко сте свикнали да приемате 3 пъти на ден фрапе и спрете да го пиете, може да отслабнете, тъй като вече няма да консумирате толкова много калории.

  1. Концентрирането върху нещата ще бъде по-трудно.

Пиенето на кафе прави хората по-бдителни, тъй като стимулира освобождаването на допамин и адреналин, което засилва мозъчната дейност и повишава кръвното налягане. Това означава, че след като спрете с консумацията му, най-вероятно ще се сблъскате с трудности, когато трябва да се концентрирате върху работа или други важни дейности, защото мозъкът ви няма да бъде стимулиран по начина, по който е свикнал.

3. Може да изпитате тремори.

Това може да звучи сериозно, но не е нещо, за което да се притеснявате твърде много. Кофеинът е мощен източник на стимулация за централната нервна система. След като го откажете, може да изпитате тремор поради отрязването на този стимулиращ ефект. Някои хора обаче имат треперещи ръце заради редовни предозиране с кофеин.
За разлика от останалите симптоми, които обсъждаме в тази статия, само малка част от пристрастените към кофеина се сблъскват с тремор. Но не стресирайте – тези неудобни тремори на ръцете ви в крайна сметка ще избледнеят, тъй като продължават до 9 дни след като сте изпили последната си чаша кафе.

      4. Тревогата ще нахлуе
Дори и да не сте тревожен човек, вие определено ще изпитате някакво безпокойство веднага щом вашият отказ от кофеина влезе в сила. Повишената тревожност е често срещана за пиещите кафе, които решат да се откажат от любимата си напитка. Това се случва поради химическия дисбаланс в мозъка, причинен от недостатъчното получаване на кофеин.

4. Главоболието ще бъде по-често.

За съжаление, главоболието е най-честият страничен ефект на лишаването от кофеин. Това се причинява от разширяването на кръвоносните съдове, като по този начин засилвате кръвообращението до мозъка. След като тялото се адаптира към увеличения приток на кръв, главоболието ще отмине.

      5. Ще ви липсва енергия

Една от основните причини да се пристрастим към кафето е енергийният тласък, който ни дава. За съжаление, ефектът трае само около 5 часа, поради което много от нас пият повече от 1 чаша кафе дневно, надявайки се, че ще бъдат енергизирани и фокусирани през целия ден. Това обаче ще има обратен ефект, след като спрете да пиете кафе. Повечето пристрастени към кофеина хора изпитват умора веднага след напускането на кофеина от организма.

                            Как можем да намалим тези негативни ефекти?
Телата ни реагират по много различни начини, когато ги лишаваме от сутрешната чаша кафе (и следобедната). Добрата новина е, че има начини, по които можем да успокоим или дори да предотвратим тези реакции. Ето списък с неща, които трябва да направите, ако искате да се откажете от пиенето на кафе завинаги, за да се справите с последствията от това решение.

  1. Намалете приема на кофеин постоянно.

Това е най-доброто нещо, което може да направите, когато решите да откажете приема на кофеин. Ако пиете 3 чаши кафе на ден, консумирайте в продължение на седмица само 2. След това намалете количеството до 1 чаша кафе сутрин и накрая се сбогувайте с този ритуал. Тези няколко седмици постепенно отказване ще ви помогнат със стреса от недостатъчното количество кофеин в организма.

       2. Останете хидратиран и пийте чай.
Добрата хидратация е задължителна, особено ако сте на път да станете бивш пияч на кафе. Пийте чаша вода на всеки час – това трябва да е достатъчно. Заменете чашата кафе с любимия си чай, за да запазите навика да отпивате нещо сутрин.

       3. Променете диетата си.
Едно нещо, което трябва да имате предвид, когато се опитвате да спрете кофеина, е въвеждането на важна промяна в диетата ви. Започнете да консумирате повече храни с високо съдържание на фибри. В идеалния случай трябва да ядете повече плодове и зеленчуци.
Увеличаването на приема на фибри вероятно ще достави на тялото ви енергията, която би ви била необходима след като се откажете от кофеина. Яденето на повече плодове и зеленчуци също има много други ползи за здравето, като например повишена концентрация на антиоксиданти, които също бихте загубили, ако се откажете от кофеина. Не на последно място, яденето на повече фибри и правилните хранителни вещества ще ви помогнат при запек, което е друг страничен ефект от отказването от кофеина.

Коментирай

Сродни новини:

Новини от деня

Последвайте ни:

Видео на седмицата